Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2011. december 6., kedd

Escalade

Most néhány sor az "Escalade"-ról:-)
Azt hiszem 1602-ben a franciák megtámadták Genfet. A támadást végül a genfiek visszaverték, ezt ünneplik mostanság.
Minden évben jelmezbe öltöznek az emberek, a gyerekek így december elején.
Minden évben megrendezik az Escalade futást. Egész napos rendezvény. A nap fénypontja az esti futás, amikor jelmezben futnak az emberek.
Még a villamosforgalmat is elterelték szombaton a futás miatt.

Osztanak ingyen levest, forralt bort, teát. Meg persze sok árus árulja a portékáit.
Mi is megnéztük a gyerekekkel, ettünk levest, én ittam forraltbort, a gyerekek teát.
Jó sokan voltak,  elég nehéz volt a 2 gyerekkel egyedül a tömegben, de azért megoldottam.
Hogy miért levest osztanak???
Az esemény jelképe a következő történet:
A franciák megtámadtak egy házat, bent egy nő éppen levest főzött egy nagy kondérban.
Kétségbeesésében kidobta a kondért az ablakon a levessel.
Az eltalált egy francia katonát, aki meg is halt.
Na ezért osztanak levest és csoki kondérokat lehet venni...

Minden iskolában van egy jelmezes nap. Ilyenkor minden gyerek jelmezben megy iskolába és visz magával 2 megpucolt zöldséget.
Ezekből levest főznek és délután szétosztják.
Ezért kerestem én jelmezt a nagyobbik fiamnak. Végül szombaton találtam egy űrhajós jelmezt 12 CHF-ért.
Csak valami sapkát, sisakot kell még hozzá kreálnom:-)
A jelmezek nagyon drágák, az új jelmezek 40 CHF-nál kezdődnek. A kölcsönzés pedig 10 CHF-nál...
Ezért ha jövőre itt leszünk ebben az időszakban, akkor hozok otthonról...ott olcsóbb:-)
Egyébként a tanfolyamokkal minden rendben. A délelőtti tanfolyamon a tanárnő felajánlotta, hogy menjek át a haladó csoportba, mert ez a kezdő csoport nem nekem való...
A probléma csak az, hogy az délután van és ott már nincs hely a gyerekmegőrzőben a picinek.
A férjemmel megegyeztünk, hogy amikor ő nem dolgozik, akkor elmegyek a délutáni tanfolyamra is...ő meg intézi a gyerekeket.
Este is megyek tanfolyamra, ma felmérő lesz...hát, nagyon kíváncsi vagyok, hogy fog sikerülni:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése