Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2014. május 16., péntek

Egészségügyi járulék

Sokaknak van azzal problémája, hogy akkor hová fizessen, hogyan lehet legálissá tenni a kinti életét...
KATT!

Rábukkantam egy cikkre, ami talán segít!
A címe: A külföldi munkavállalás esetén hol kell megfizetni az egészségügyi járulékot?
Első olvasatra jól összefoglalja, hogy mit kell vagy lehet tenni!
Természetesen nem másolom be ide, hiszen nem az én termékem, de ide kattintva olvashatjátok!
Rövid bejegyzés ez is, de talán sokaknak hasznos!

6 megjegyzés:

  1. Jó írás. Annyival egészíteném ki, hogy bennünket elláttak a régi TAJ kártyával is, nem kellett az európai.
    A rendszerben ellenőrizték, ahol szerepel, hogy "külföldön biztosított".

    VálaszTörlés
  2. Gondoltam kicsit rendszerezem az eddigi tapasztalatokat, amihez persze más Svájcban, Franciaországban élő emberek is kellettek volna, akik már elintézték ezt a dolgot, vagy például a családi pótlékkal rendben vannak.
    Ezért segítséget kértem több "külföldön élő magyarok" csoportjában, jelezve, hogy a beérkezett információkat itt összegzem.
    Sajnálom, de senki sem gondolja a több ezres tömegből, hogy szeretné megosztani a tapasztalatait...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, láttam. Ez van... :( Én már nem próbálkozom ezekben a csoportokban.
      :((((
      Most intézem a kollégák családi pótlék ügyeit egy csomó nehezítő körülménnyel. Ha a végére értem, írok róla.
      Bár, lassan én is azt hiszem, csak a magam "szórakoztatására".

      Törlés
    2. Hát, sajnos akkor nem fogok tudni ezekről a tapasztalatokról beszámolni :-(

      Törlés
  3. én franciaorszàgban élek 25 éve egy gyermekem van és mivel mindig dolgoztam sohasem kaptam csalàdi potlékot . egy gyerek utàn amikor én zültem nem jàrt . Ha kettö van jàr annak akinek a fizetése nem halad meg egy alapot . itt van leirva minden franciàul . http://vosdroits.service-public.fr/particuliers/N156.xhtml

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen az információt. A francia helyzetet nem ismerem még, de azt tudtam, hogy 1 gyerekre ott nem jár családi pótlék, azt viszont már nem, hogy többre is csak korlátozva.
      Ezért lenne jó, ha mások is bekapcsolódtak volna, hiszen ezek segítenének sokaknak az eligazodásban.

      Törlés