Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2014. április 2., szerda

Poisson d'avril

A helyi bolondok napja...
KATT!

Április 1-én itt az a szokás, hogy papírból készült halakat ragasztgatnak a másik hátára a gyerekek, lehetőleg úgy, hogy az illető ne vegye észre.
Kicsit kedvesebb, mintha azt biggyesztenék oda, hogy "hülye"...
Gyakorlatilag egy április elsejei tréfa, aminek az eredetét homály fedi, nem lehet pontosan tudni, hogy miért halat ragasztgatnak.
Egyes források szerint a böjttel kapcsolatos, máshol viszont azt lehet olvasni, hogy a horgászati tilalommal.
Ezen  a napon tilos volt horgászni, a halászok úgy viccelték meg egymást, hogy egy igazi heringet akasztottak mások hátára, ami egy idő után természetesen elkezdett büdösödni, ha nem vették észre.


Természetesen én sem tudom, hogy mi a pontos eredete ennek a mókának, de ha szavaznom kellene, akkor a második esetre tenném  a voksom.
A gyerekek természetesen nagyon élvezik, én is több halacskát szedtem le a hátamról a nap végén, de ezek papírból voltak.


2 megjegyzés:

  1. Aranyos.
    Nekem A szomszéd nője mindig zöldebb c. film jutott eszembe. Ott dugdosták egymás kocsijába a halat... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A filmet többször láttam, szeretem is, de ezt a halas dolgot elfelejtettem :-)

      Törlés