Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. november 11., hétfő

Bankártya és bérlet pótlása...

Az előző bejegyzésemben már említettem, hogy ezek is a pénztárcámban voltak. Ma sikerült ezeket rendeznem, de lássuk, hogy milyen áron...
KATT!

A bankkártyával kezdem, amiről írtam, hogy azonnal le kell tiltatni a bank telefonos szolgáltatásának a segítségével. Ennek a díja az én magyar bankomnál körülbelül 2 000 Ft.
Ezt megtehetjük akkor is, ha nem rendelkezünk telefonos kóddal, az adatok ellenőrzése után.
Viszont, ha újat szeretnél igényelni, akkor már szükséged lesz az említett 4 jegyű számra, ezt érdemes elutazás előtt kérni a bankunktól.
Kérhetsz pótkártyát és új kártyát is, az ára nálunk 2 000 illetve 3 000 Ft.
A kettő között alapvető különbség, hogy az első csak Magyarországon a bankfiókban vehető át, utóbbit elküldik külföldre is futárszolgálattal.
A várakozási idő 3-4 hét...
Az elsőt meghatalmazás útján átveheti más is az otthoni bankban, utána esetleg postán utánad küldheti...ez az olcsóbb megoldás!
Ha kéred, hogy külföldön vehesd át, akkor ennek borsos ára van, körülbelül 13 000 Ft.
Mindenki el tudja dönteni, hogy melyik megoldást választja szükség esetén...
Hát itt tartok én, várom az új kártyámat!
 
Volt TPG bérletem is, ami november 27-ig volt érvényes, az ára 70 CHF.
Kellemes meglepetés ért a közlekedési társaságnál, mert a rendőrségi jegyzőkönyv bemutatása után rögtön kaptam egy másik bérletet, ami szintén 27-ig érvényes.
Ezért csak 5 CHF-ot kellett fizetnem...
Szóval érdemes bemenni hozzájuk, mert megértik ezt a problémát is!
 
Voltam a talált tárgyak osztályán is, de még nincsenek meg az irataim, de ott is azt javasolták, hogy még várjunk azzal, hogy a Nagykövetségen bejelentjük, hiszen ez még csak az első munkanap az eset óta, elképzelhető, hogy majd munka után viszi be valaki...
 

2 megjegyzés:

  1. Szerintem is érdemes várni pár napot, mert lehet, ha számára érdektelen dolgokat talál benne, akkor eldobja és szerencsés esetben valaki megtalálja.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ezzel nyugtatnak a rendőrségen és a talált tárgyak osztályán is.
      Jövő hétfőig várunk, aztán indítjuk a folyamatot a Nagykövetséggel. A személyivel viszonylag szerencsém van, mert itt van az útlevelem is, így ezt csak bejelentem, hogy ellopták, majd otthon pótolom, ha hazamegyünk.
      A jogosítvány viszont érzékenyen érint :-( Gyakorlatilag már csak ezt kell valahogyan beszereznem, mert majd mindenképpen kocsival kell hazamennem...

      Törlés