Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2013. szeptember 11., szerda

Újra kell tanulnom írni?

Hát a jelek szerint bizonyos betűket igen!
Tegnap megkapta a fiam az első házi feladatokat, amikhez segítségképpen adtak mintát az írott betűkről. Én már nagyon régen voltam kisiskolás, így nem emlékszem, hogy mi hogyan tanultuk a helyes írásképet, de ezen a papíron voltak olyan betűk is, amikről csak azért tudtam, hogy melyik, mert láttam, hogy hol vannak a sorban J
KATT!
Néhány képet most felteszek, vannak köztük persze könnyebbek, amiket én is felismertem, de szerintem itt érdekesen írják és van 2, amihez a férjem segítsége kellett volna a sorrend nélkül.
Az egyikről ő azt mondta, hogy ők is így tanulták régen, a másikról viszont állítja, hogy nem…
Próbáld a későbbi táblázat nélkül megmondani, hogy ezek milyen betűk!
 
 
A többi inkább érdekes, mert felismerhető:



 
 
 
Az írás végén felteszem az egész táblázatot!

A házik egyébként nagyon érdekesek, van írás, olvasás és matematika is.
Természetesen nekem a matek a legszimpatikusabb…
Egy logikai játék leírását tartalmazza, amit már az iskolában játszottak. A fiamnak kell itthon elmagyarázni a játékszabályokat, aztán persze velünk játszani.
Erre még nem került sor, tegnap az írással kezdte. A nevét kellett leírni nagybetűvel, kisbetűvel és összekötve is helyesen nagybetűvel kezdve és kicsivel folytatva.
Külön figyelni kell, hogy a papírok ne legyenek gyűröttek, koszosak, szépen dolgozzon rajtuk.
Ezért előkészületeket is igényel, és persze nagy koncentrálást a kezdés előtt J
Van még másik írás feladat is, de az majd később kerül sorra, ott másolni kell a leírt szavakat.

A tanító néni szerint az összes feladatra elég 30 perc, amit el kell osztani az egy – illetve a matek esetén a két - hétre.
Az én fiam a megérkezés után rögtön bele akart vágni, de várnia kellett a teljes nyugalomig, csak úgy ülhetett az asztalhoz, hogy már tudott a feladatára koncentrálni.
De nagyon élvezte J

Itt vannak a táblázatok is:
 

 

 

10 megjegyzés:

  1. Én ezt is tanultam francia órán...fura, hogy nektek nem oktatták...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát gondolom nem mindegy, hogy milyen nyelvtanfolyamra jársz...Én viszonylag sokat kipróbáltam, de csak az olcsóbbik fajtából :-) Ezeken nem került elő.

      Törlés
    2. Igen, én magántanárral tanulok, tudod. Szerintem jobban megéri, de ugye ezt mindenki másképp gondolja. Prbáltam a nyelvtanfolyamot is, de Julien kiakadt, mert nem akarta, hogy felszedjek valami brazil vagy kínai akcentust...

      Most Domit akartuk beíratni angolra egy Helen Doronhoz hasonló játékos órákra, de a tanár full kínai akcentussal beszélte a franciát és az angolt is. Így inkább kihagytuk. Látnod kellett volna, hogy kiakadt a férjem...nem szereti az ilyesmit, mert ha valaki tanít, akkor az legyen anyanyelvi szinten beszélő tanár...


      Emlékszem, hogy örültem, amikor megtanultam leírni a francia betűket...
      Domiéknak is ezért kezdik hamarabb oktatni a francia írást, mert az ugye nem fonetikus, így nehezebb megtanulni és játékosan sokkal hamarabb megy majd nekik... meglátjuk.

      Törlés
    3. Hát az sok mindentől függ, hogy mi éri meg...Hatékonyabb ez biztos, de drágább is. Ezt kell mérlegelni és dönteni az embereknek, belenézve a pénztárcájukba is, illetve figyelembe venni, hogy milyen sürgősen van szükségük a jó nyelvtudásra. Sokan nem engedhetik meg maguknak a magántanárt, ezt jelzi az is, hogy újra kérik a nyelvtanfolyamok elérhetőségeit nálam. A semminél mindenképpen jobbak, szorgalommal itt is lehet haladni. Hamarosan újra írok erről, most szedem össze a gondolataimat.
      A francia írással még nem is lenne gond, csak hogyan kell olvasni? :-)
      Kaptunk egyébként egy kiejtési táblázatot is az iskolában, bár ezzel mi is részletesen foglalkoztunk a nyelvtanfolyamokon. De vannak jó szókártyáink is, amivel a kiejtést lehet gyakorolni. Már alig várom, hogy a fiamék is elkezdjék az iskolában, akkor ezzel a játékkal együtt tanulhatunk.
      Gondolom a kézírás azért nem került elő, mert mindent gépelve kaptunk. De vannak alfabetizáló tanfolyamok is, ott biztosan megtanítják ezt is a kezdő szint előtt azoknak, akik nem tudnak írni, pontosabban nem ismerik a karaktereket az anyanyelvük miatt.

      Törlés
    4. Persze, a semminel jobb, csak utana sokkal nehezebb javitani a ragozast, a kiejtest es az akcentust. En csak azokat a tanfolyamokat lattam nalad, ahol nem francia anyanyelvu tanar tanitott, ezert irtam ezt. Nehogy megharagudj erte, mert nem ertek egyet! :)
      Persze, hogy penztarca-fuggo, de az is jobb, ha heti 1x egy jo tanarral tanul valaki, mint egy fura kiejtest magara szedni...

      Az en elso tanaromnak is fura kiejtese volt, gyoztuk is javitani az enyemet! 4 honapot vesztettem igy el!...ez nem olyan, mint az angol, sokkal jobban oda kell figyelni. Persze, mindenki maga donti el, mi eri meg neki. Van egy szamitogepes program, amin a kiejtest lehet gyakorolni; ha akarod megirom, hogy melyik az..szuper es hatekony. ;)

      Törlés
    5. Az első tanárom francia anyanyelvű volt, nagyon alaposan belénk verte a helyes kiejtést, ezért utána már a tanárok rossz kiejtése sem zavart be. A ragozást nagyrészt egyedül tanultam könyvekből, és mivel imádtam a logikáját, ezért már ez könnyen ment. Akcentusunk pedig lesz szerintem anyanyelvi tanár mellett is.
      Az első évben volt egy tanárom, akinek a kiejtése csapnivaló volt, de a nyelvtant verte belénk! A kettő együtt nagyon jó volt, mert már tudtam magamban korrigálni a kiejtését, így nagyon sokat tanultam tőle.
      Szerintem ismerem ezt a kiejtési programot, de nem használom, inkább megkérdezem a férjem, ha bizonytalan vagyok, de köszi!
      Tavaly is volt 2 francia tanárom, akik eredeti svájciak, így az arány kb. fele-fele.
      És persze, ha van rá pénzed, fogadj magántanárt, ha nincs, akkor meg szorgalommal egészítsd ki :-)
      A tanár szerintem arra kell, hogy irányítsa a tanulás menetét, a többit úgyis nekünk kell megtenni.
      Természetesen nem haragszom, csak jeleztem, hogy nem mindenkinek telik magántanárra, legalábbis az én postafiókom tartalma ezt mutatja :-)

      Törlés
  2. Mi pàr km-re vagyunk Genftöl (màr) Francia földön,de a mi betüink ennél is kacifàntosabbak.A lànykàm tavaly megtanult gyünyörüen irni Magyarorszàgon,igy nem okoz gondot egy kicsit àtvariàlni ,kidisziteni a betüket.Màr tul vagyunk az elsö francia vers megtanulàsàn,màr most jobb a kiejtése mint az enyém.Nagyon féltem ,hogy nulla francia nyelvismerettel ,hogy fog boldogulni a suliban, de meglepetésemre nagyon jol veszi az akadàlyokat és tegnap màr "elmesélt"pàr kifejezést amit a tanitonéni hasznàl és amit màr ö is megért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amikor az interneten kerestem a betűkről jobb képeket - mert lássuk be, hogy ezek a telefonnal készítettek nem éppen a legjobb minőségűek - akkor láttam én is ezeket a kacifántos betűket. Ügyes a lányod, sok sikert nektek! Itt is azt mondták a suliban, hogy nem lesz gond, a gyerekek gyorsan tanulnak :-)

      Törlés
  3. Érdekes dolog ez.
    Szerintem a nyelvtanulás szempontjából abszolút lényegtelen.
    Én nem tanultam sem privát órán, sem nyelviskolában.

    A gyerekek megtanulják, mi is megtanultuk.
    Egyébként, lehet a magyar írott betűket sem tudnám visszaadni, ennyi idő után.
    :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szokás szerint megint fején találtad a szöget! :-)
      Én biztosan nem emlékszem arra, hogy hogyan írtam alsó tagozatban a szabályos írással.
      Na meg az jutott eszembe, hogy tavaly szeptemberben rengeteg tesztet írtam, természetesen kézzel. Az én betűimet is el tudták olvasni, nem volt gondom belőle, hogy nem ezeket a kacifántos betűket használom, el tudták olvasni a tanárok. Meg sem említették...
      A fiam most tanul írni, neki ez lesz a természetes, bár felnőtt korára persze neki is fog változni az írása, ahogyan az apja sem használ párat ezekből, bár tényleg szépen ír, de csak ha direkt odafigyel (például amikor a fiunknak írt másolni való mondatokat).

      Törlés