Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2012. december 7., péntek

Mit főztünk?

Kedden voltam megint főzni, a menü:
Colombo de porc
Saláta
Desszert
Pontos receptet nem tudok adni, mert a szakácsnő is változtatott az eredeti recepten.
Colombo de porc
A sertéshúst kockára vágta, és bepácolta zúzott fokhagymával, borssal egy kis időre.
Utána párolta serpenyőben.
Apróra vágott hagymát pirított, ezt összekeverte a hússal.
Utána ezt a keveréket tepsibe tette, kockára vágott padlizsánt tett rá (jó bőven), majd húsleves lével felöntötte.
Természetesen egyéb fűszereket is tett hozzá, de ezt mindenkinek az ízlésére bízom....sajnos nem tudtam figyelni, hogy mit tett bele pontosan.
Aztán kockára vágott mangót tett rá, és zöld citrom levével locsolta meg.
Már ment is a sütőbe:-)
Rizzsel tálaltuk.
Nekem mondjuk nem kedvencem a padlizsán, de azért finom volt ez az étel is.
Nézegettem az interneten, hogy milyen fűszerek kellenek hozzá, de nagyon sok recept van fent és mind mást ír:-)
Saláta
Hát ez egy érdekes saláta volt...
Céklát kockára vágtunk, majd az almákat is, és ezeket összekevertük.
Zöld citrom levével ízesítette a szakácsnő, és apróra vágott mandulát szórt bele, majd apróra vágott petrezselyem zöldjét.
Hát a cékla sem tartozik a kedvenceim közé, de ezt a salátát is finomnak találtam...a mandula jól megbolondította:-)
Az öregeknek annyira nem ízlett, maradt is belőle bőven, pedig minden saláta el szokott fogyni.
A fiam ugyan megette, de láttam rajta, hogy annyira nem ízlik neki, pedig ő szereti a céklát.
Én kétszer is szedtem:-)
Desszert
Hát ezt nem láttam, de fagyi volt...
El kellett vinnem a fiamat az iskolába, ő is ott evett velünk.
Ketten segítettünk az előkészítésben, de elég lassan haladtunk.
Egyrészt a szakácsnő mindent előre meg akart mutatni, pl. azt is, hogy hogyan vágjuk kockára a hagymát:-)
De közben másokkal beszélgetett, és volt, hogy 10-15 percet csak ültünk, és vártuk, hogy befejezze a beszélgetést...
Kicsit fontoskodó néni volt, ez már feltűnt a munkamegbeszélésen is a múltkor. Nem is örültem neki annyira, hogy neki kell segíteni.
A másik segítő pedig elég érdekesen dolgozott és koszosan...
Én főzés közben is figyelek a konyha tisztaságára, arra, hogy a csap ne duguljon el, stb.
Hát őt ez nem érdekelte, simán mindent beleszórt a csapba, ami ezért hamar el is dugult...na ezt is kellett szerelni:-)
A céklát nem edénybe rakta, hanem csak simán az asztalra...folyt  a leve minden felé.
De nem is sorolom tovább, engem ez idegesített, ráadásul sokkal több munka van a környezet feltakarításával, mint egy edény elmosásával, de ez csak az én véleményem.
Viszont jókat beszélgettünk, ezért nagyon hasznos volt ez a nap!




2 megjegyzés:

  1. Én szeretem a padlizsánt, köszi a receptet, kipróbálom, csak csirkével, mert nem eszünk sertést..:)
    Olyan jó, hogy ilyen jól beilleszkedtél! Rengeteget tanulhatsz! Örülök.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is jobban szeretem a csirkét:-)
      Főleg, amin van mit szopogatni!
      A kedvencem a csirkeszárny simán, sütőben sütve, pirítva:-)

      Törlés