Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2012. december 16., vasárnap

GM ételek Genfben

Ez a bejegyzés csak az első ebben a témában, majd folytatom pontosabb információkkal.
Az ilyen ételek beszerzése nem könnyű, kisebb a választék, mint otthon.
Nemrégen olvastam, hogy Genfben a lakosság 1 %-a küzd ezzel a problémával, ami talán túl kevés ahhoz, hogy valaki nyisson egy boltot ezeknek, illetve az allergén anyagoktól mentes termékeknek.
Természetesen a nagyobb áruházakban megtalálhatók a Schar termékek, kb. olyan áron, mint otthon.
Már egyszer felírtam őket, de most éppen nem találom. De majd pótolom:-)
Azonkívül vannak a Migrosban saját gluténmentes termékek, de úgy emlékszem, hogy ezek drágábbak, mint a Schar dolgai.
Bár a Coop a drágább élelmiszer lánc, én mégis azt javaslom, hogy ott vásároljon, aki ilyen árut keres.
Miért?
A Coop saját márkás termékeire mindig ráírják az allergén összetevőket, ezért biztos lehetsz benne, hogy ha nincs rajta az, hogy "Glutént tartalmaz" illetve "Nyomokban glutént tartalmazhat", akkor nincs is benne!
Mi bio élelmiszereket vásárolunk a gyerekeknek, ezért inkább ezeket szoktam vásárolni.
Nem mindig tehetem ezt meg, mert pl. a Coop bio kukoricapelyhe nyomokban tartalmazhat glutént, ezért ebből a Schart szoktam venni.
Körülnéztem a Manorban is, de ott is igaz ez, sőt ott a bio kukorica darára is felírják ezt a figyelmeztetést.
Voltam a genfi bio boltban is, hát ott nagyon drága minden!
Sőt sok terméken semmilyen allergén információ sincs feltüntetve, és az eladó sem tud felvilágosítást adni. Ezért oda már nem is megyek, még körülnézni sem.
És nagy választék sincs a biztosan GM termékekből...
A francia bioboltokban nem mentem még el, mert régről úgy emlékszem, hogy ott is elég drága minden.
A pékségeket körbejártam, de sehol sincs GM kenyér, illetve péksütemény.
Mindenhol azt mondták, hogy olyan szigorú a szabályozás, hogy nem éri meg belekezdeni.
Bár pár helyen felírták a kívánság listára, de nem hinném, hogy lesz is belőle valami.
Szóval majd folytatom a termékek és árak listájával!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése